1
|
1
|
Вступ. Особливості ЕГП області
(району). Методи економіко-географічних досліджень території.
|
Учні:
- дають характеристику ЕГП
області (району);
- називають методи
економіко-географічних досліджень.
|
|
Соціальна географія свого краю
(8 годин)
|
2
|
2
|
Кількість, розміщення і густота
населення області (району). Його вікова і статева структура. Міграційні
процеси. Практична робота
Вивчення динаміки кількісного складу населення області (району). Зміна
народжуваності у твоїй родині (побудова графіків чи діаграм)
|
Учні:
- називають кількість населення
області (району);
характеризують віковий склад і
статеву структуру населення області (району);
- вміють будувати графіки;
- пояснюють причини
дспопуляційних процесів в області (районі).
|
3
|
1
|
Національний та конфесійний
склад населення області (району)
|
Учні:
- характеризують особливості національного
і конфесійного складу населення області (району);
пояснюють причини його
строкатості.
|
4
|
2
|
Міське і сільське населення.
Міграційні процеси. Історія заселення краю. Особливості культури і побуту
місцевого населення. Традиції своєї родини. Проблеми малих сіл, людність
сільських населених пунктів, її зміни (в межах адміністративного району)
Екскурсія до краєзнавчого музею (народознавчий відділ).
Вивчення традиційних ремесел краю. Ознайомлення з археологічними знахідками,
предметами побуту.
|
Учні:
- називають населені пункти
області (району) — знають їх класифікацію, розміщення;
- дають характеристику
особливостям культури і побуту місцевого населення;
- пояснюють сучасні проблеми
населених пунктів в масштабах області та адміністративного району
|
5
|
2
|
Трудові ресурси і зайнятість
населення. Ринок праці. Безробіття. Навчальні заклади області (району). Дослідницька робота
«Проб
лема безробіття та шляхи її
розв’язання в області (районі)».
Екскурсія до Центру соціального захисту населення (центру зайнятості). Ознайомлення
з роботою установи. Аналіз ринку праці в регіоні.
|
Учні:
- пояснюють проблеми використання
трудових ресурсів в області (районі);
- характеризують структуру
зайнятості населення свого краю, ринок праці;
вміють працювати із
статистичними даними, робити висновки, узагальнення.
|
6
|
1
|
Узагальнення і систематизація
знань.
|
|
|
Господарський комплекс свого краю (8 годин)
|
7
|
1
|
Загальна характеристика господарства. Галузі виробничої і
невиробничої сфер. Галузі спеціалізації. Типи підприємств за формою
власності.
Місце господарського комплексу
району в господарському комплексі області. Практична робота «Визначенні
галузей спеціалізації та аналіз їх розвитку. Визначення проблем та перспектив
їх розвитку.»
|
Учні:
- називають галузі виробничої і
невиробничої сфер господарства області (району);
- аналізують загальний стан справ
в господарському комплексі області (району);
роблять висновки про місце
господарського комплексу району в господарському комплексі області.
|
8
|
2
|
Промисловість області (району).
Галузева структура. Розвиток
галузей промисловості в межах області (району). Проблеми, перспективи
розвитку.
Екскурсія на місцеве виробниче підприємство. Практична робота
Звіт про роботу підприємства, яке відвідали під час екскурсії.
|
Учні:
- аналізують схему галузевої
структури промисловості області (району);
- розкривають роль і значення
промисловості в господарстві краю;
- роблять висновки про причини,
проблем та перспективи розвитку галузей промисловості свого краю.
|
9
|
2
|
Сільське господарство:
природно — географічні
передумови, структура, шляхи ведення, проблеми розвитку. Рослинництво.
Тваринництво. Нові форми господарювання. Фермерські господарства.
|
Учні:
- характеризують галузі
сільського господарства області (району);
- аналізують зміни, що
відбуваються в сільському господарстві краю на сучасному етапі розвитку;
- роблять висновки щодо проблем
та перспектив розвитку сільського господарства краю.
|
10
|
1
|
Транспорт і територіально — виробничі зв’язки області
(району). Види транспорту.
Транспортні пункти, вузли. Проблеми галузі та перспективи розвитку. Місце
транспортного комплексу району в транспортній мережі області, регіону.
|
Учні:
- називають види транспорту і
показують на карті найважливіші транспортні магістралі області (району);
- обґрунтовують місце
транспортного комплексу району в транспортній мережі області.
|
11
|
1
|
Природна, соціальна,
господарська топоніміка краю. Практична
робота Складання словника мікротопонімів свого населеного
пункту (міста, села).
|
Учні:
- пояснюють історію походження
та значення мікротопонімів свого краю (міста, села).
|
12
|
1
|
Узагальнення, систематизація та оформлення краєзнавчих матеріалів.
|